روانشناسی

روانشناسی

تنها کتک نزدن کافی نیست

يكشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۰۷:۱۳ ب.ظ

روزها گاهی با مادرانی روبه رو می شوم که به من میگویند من که کودک را کتک هم نمی زنم!  یعنی تنها خشونت را در تنبیه بدنی میبینند

نه تنها نباید به جسم کودک آسیب زد بلکه هرگز به کودک جملات تخریب کننده نگویید :

- من می روم و تو را تنها می گذارم .
- تو را از این خونه بیرون می کنم .
- من تو را نمی خواهم !

فکر کنید اگر کسی را که خیلی دوست دارید به شما چنین جملاتی بگوید چه احساسی در شما ایجاد خواهد کرد . در این حالت کودک دچار اضطراب جدایی و وابستگی خواهد شد و در بزرگسالی در روابط دوستانه و عاشقانه اش به مشکل خواهد خورد .

از طرفی کودک با شنیدن این جملات اعتماد و باورش نسبت به شما را از دست خواهد داد .
متاسفانه این موضوعی است که در جامعه ی ما زیاد روی آن فرهنگ گذاری نشده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی